Slovníček pojmů

V

Vápník

Vápník, kalcium, je hlavní stavební materiál kostí a zubů, podílí se na ovlivňování svalové činnosti vůlí, strážení krve a srdeční aktivitě. V těle tvoří vápník okolo 1,5 % celkové tělesné hmotnosti.  Nejvýznamnější zdroje jsou mléko, sýry a vejce. 

Vitamín A

Vitamín A (axeroftol) je v tucích rozpustný vitamín. Vitamín A je nutný pro tvorbu rodopsinu, zrakového pigmentu používaného za nízkého osvětlení. Nedostatek vitamínu proto vede k šerosleposti. Vitamin A je potřebný pro stavbu kůže a sliznic, při jeho nedostatku buňky rohovatí (xeróza). Ve velkých dávkách může být vitamín A toxický, proto je třeba myslet na správné dávkování.
Najdeme ho například v játrech, mrkvi, špenátu, kapustě, dýni nebo třešních. 

Najdete v našich produktech: Ostrovidky Neo | Fish oil

Vitamin B1 (thiamin)

Vitamin B1, thiamin, je důležitý pro energetický metabolismus a také činnost nervové soustavy. Při jeho nedostatku se může rozvinout tzv. nemoc beri-beri projevující se nervovými a srdečními poruchami a edémy. Významným zdrojem jsou například neloupané obiloviny, med, ořechy nebo pivovarské kvasnice. 

Najdete v našich produktech: B-komplex forte (20tbl.)

Vitamin B2 (riboflavin)

Riboflavin, vitamin B2, hraje klíčovou roli v energetickém metabolismu a přispívá k ochraně buněk před oxidativním stresem. Je nezbytný pro správnou funkci zraku, stavbu sliznic a kůže a normální tvar červených krvinek. Mezi hlavní zdroje patří maso, mléko a mléčné výrobky. 

Najdete v našich produktech: B-komplex forte (20tbl.)

Vitamin B6 (pyridoxin)

Vitamin B6 podporuje správný energetický metabolismus, činnost nervové soustavy, psychickou činnost a imunitu. Významně napomáhá snížit únavu a vyčerpání a reguluje hormonální aktivitu. Mezi významné zdroje patří vepřové maso a játra, droždí, brambory, kapusta nebo avokádo.

Najdete v našich produktech: B-komplex forte (20tbl.)